A legbiztonságosabb év volt 2017
repules.png

A legbiztonságosabb év volt 2017

  • MTI
  • 2018. január 1.

Élet + Mód

Ja, a repülés szempontjából.

A hollandiai székhelyű repülésbiztonsági cég vasárnap tette közzé adatait, amelyek szerint soha ilyen kevesen nem vesztették életüket egyetlen évben repülőszerencsétlenségekben.

A 67 halálos áldozat közül 32-en a repülőgépek fedélzetén haltak meg, 35 emberéletet a földön követeltek lezuhanó repülőgépek.

false

 

2017-ben egyetlen nagy kereskedelmi utasszállító repülőgép sem szenvedett halálos kimenetelű légi katasztrófát, miközben 2017-ben több mint 3,7 milliárd légi utast számoltak – hívta fel a figyelmet a hálózat.

A jelentés emlékeztetett arra, hogy 2016-ban polgári repülőgépek 16 balesetet szenvedtek, 303 halálos áldozattal fedélzeteiken.

A tavalyi adatok megfelelnek az 1997 óta tartó trendnek a polgári légi közlekedésben, a biztonsági intézkedések szigorításával azóta folyamatosan csökken a légi szerencsétlenségek száma.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.